dimarts, 15 de novembre del 2011

FEM un cafè...sobre la suspensió i sustitució de les penes en l'àmbit penal?

Benvolguts/-des,


Us recordem que la propera sessió del Cicle de Tertúlies "FEM un cafè...?" es celebrarà el proper 22 de novembre a les 10h, sota el títol FEM un cafè...sobre la suspensió i sustitució de les penes a l'àmbit penal? amb l'Iltre. Sr. Àngel Villafranca Sánchez, Fiscal i està organitzat per la Secció de Dret Penal.

Us recordem que en aquest format, les preguntes dels assistents són imprescindibles per al funcionament de la sessió. El termini per a presentar preguntes finalitza el proper dijous dia 17 de novembre.

Per a inscriure's podeu enviar un correu electrònic a formacio@icatarragona.com amb la pregunta per al convidat o confirmar l'assistència a través de l'event del Facebook, o deixant el vostre comentari al blog.

Les preguntes plantejades són:

1) Si el elemento objetivo del tipo del 227 C.Penal consiste en el propio impago de prestaciones económicas y el reo cumple los requisitos 1º y 2º del art. 81 del CP, pese a que cabría la substitución de la pena (art. 88), ¿cabría igualmente suspenderla si no abona la RC?;


2) Si durante el plazo de suspensión de una pena privativa de libertad, el sujeto vuelve a delinquir, cabría solicitar entonces, -para eludir el ingreso en prisión y en aquellos supuestos que fuera posible-, la substitución de la pena?;

3) Es posible que por el transcurso de 5 años desde la firmeza de la Sentencia pueda prescribir la pena privativa de libertad que estaba suspendida o la suspension de la pena tiene efectos interruptivos de la prescripcion?

4) ¿Se podría aplicar el art. 89 CP a una persona de nacionalidad no europea que no reside en España y tiene autorización de residencia de duración indefinida en un país europeo (que no sea España), es decir una persona con derecho a la libre circulación por el espacio europeo?;

5) En caso de revocación de la suspensión de la pena privativa de libertad por haber delinquido el reo durante el plazo de la suspensión, ¿Como se determina el "dies ad quo" de inicio del cómputo para la prescripción de la pena inicialmente suspendida?. Ello teniendo en cuenta la Sentencia del TC nº 97/2010, de 15 de noviembre de 2010 que declaraba que no existía causa alguna que permita interrumpir el plazo de prescripción, salvo que lo señale la Ley.

Una vez revocada la suspensión por comisión de nuevo delito durante el plazo de prescripción, ¿Es posible solicitar la sustitución de la pena de prisión por la de multa o TBC?




6) ¿Un condemnat a 6 mesos de presó i a una responsabilitat civil que no pot abonar pot anar a la presó encara que no tingui antecedents?


7)En una possibiltat d´algú condemnat fa cinc anys a tres mesos per furt, sense estar segurament cancel-lat l´antecedent per no haver satisfet la responsabilitat civil, és al cap de cinc anys condemnat a sis mesos de presó i també a una responsabilitat. ¿Hi ha suspensió o presó si no paga la responsabilitat perquè és insolvent?

Us hi esperem!

Rebeu una cordial salutació,

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada